3 trin til at blive mere fysisk attraktiv overfor din kæreste

Vi kender det vidst alle sammen. Når vi er singler er det nemt og naturligt at træne og spise sundt. Vi går meget op i os selv, vores krop og vores udseende – for vi skal jo ligesom kunne projektere overfor det modsatte køn, at vi har styr på vores liv, og at vi respekterer os selv nok til, at tage os kærligt af vores krop. Men… så får vi pludselig en kæreste.

De sene træninger kl. 20:30 4 gange om ugen bliver byttet ud med bland selv slik, film og kærestehygge. Den sunde aftensmad bliver byttet ud med burritos nede fra den lokale meksibar. Og inden vi ser os om, er vores gode, sunde vaner byttet ud med dovenhed og en langsomt (men sikkert) degenererende krop. Det er ikke sikkert, vi overhovedet ligger mærke til det her, men efter et par – gør kæresten pludselig en opmærksom på det her.

“Du er godt nok blevet lidt kvabset skat. Måske skulle du begynde at træne lidt igen?”.

Av. Som en knytnæve lige midt i solaplexus. Det er jo noget af det værste, at få at vide. At man er blevet kvabset. For hvad betyder det? At ens kæreste ikke længere er tiltrukket af en længere på samme måde som i starten af forholdet? Åh nej… Mørke tanker om fremtiden begynder at fylde hovedet. “Tænk hvis det skal føre til en afslutning af alle de gode år, vi har haft sammen”. Nej. Det må ikke ske. Nu skal der andre boller på suppen.

Mit navn er Christian, jeg er stifter af Fitness Formularen – og her er 3 hurtige trin til at blive mere fysisk attraktiv overfor din kæreste igen.

Trin 1

Start med at udregne dit ideelle kaloriebehov ift. dit vægttabsmål. Det skal du nemlig bruge, for at finde ud af, hvor mange kalorier du skal spise, for at opnå dit personlige mål for hvordan, du gerne vil have din krop skal se ud på sigt. Det kan du gøre her: https://fitnessformularen.dk/kalorieberegner/.

Trin 2

Når du har fundet ud af hvor mange kalorier du skal spise om dagen for at opnå dit mål, så begynd at spise på den her måde fra i morgen. Det er for svært at komme i gang med det samme, så giv dig selv resten af dagen til at planlægge og købe ind. Enten kan du tælle kalorier med en app som MyFitnessPal (https://www.myfitnesspal.com/da) – ellers kan du downloade en af vores gratis kostplaner mellem 1200-2200 kalorier, der passer til dit ideelle kaloriebehov. Det kan du gøre her: https://fitnessformularen.dk/kostplan-til-vaegttab/. Bare kom i gang på en eller anden måde, og juster fremover. Det vigtigste er at du tager handling i stedet for at tænke for meget.

Trin 3

Når du er gået i gang med at spise efter dit ideelle kaloriebehov, så læg mærke til, hvad der fungerer godt for dig – og hvad der ikke gør. Hvis ikke du kan fordrage at leve efter en kostplan, så prøv kalorietælleriet. Hvis ikke du kan fordrage kalorietælleriet, så lær hvordan, du kan spise i et kalorieunderskud uden at tælle kalorier. Det har jeg skrevet en lang artikel om her, hvis du er interesseret. Ellers kan du garanteret også google dig til det. Det vigtigste er bare, at du finder ud af, hvad der virker for DIG. Ikke for andre. Kun for dig. For vi er alle sammen forskellige, og derfor er det vigtigt at tænke selv.

Ja. Der er mange veje der fører til Rom, som du nok kan se. Derfor er det bare at begynde at gå. Du kan altid skifte spor, hvis du får lyst til det undervejs. En ting er i hvertfald sikkert. Du når ikke til Rom, hvis du bare står og kigger på alle vejene foran dig uden at begynde at gå.

Held og lykke med rejsen til din (og din kærestes) drømmekrop.

Kunne du bruge artiklen?
Del kærligheden
Få kæresteråd på e-mail
No comments yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *